Bussar i tid och otid

Hej, tänkte dela med mig av veckans diss. Har ni någon gång varit med om att ni ser att bussen kommer så ni måste springa? Ja, antagligen har de flesta det. Men för någon dag sedan när jag skulle gå till bussen var jag ute i god tid, så jag kunde lugnt traska framåt. Jag gick ute vid vägen så jag såg ganska långt fram när bussen skulle komma runt hörnet och när jag precis kommit ut till vägen ser jag den komma. Paniken väcktes och det var bara att springa, vilket jag gjorde fort som sören och tur som jag hade hann jag precis fram när dörrarna öppnades. Anfådd fick jag fram ett "en halv till Höganäs, tack". Även om det var få passagerare så vändes allas blickar mot mina smått röda kinder. Några tjejer i elvaårsålderns flinade och tittade på mig som om jag var en utomjording.
Med detta vill jag säga att jag dissar bussar som är tidiga (nå, visst är det skönt om man står och väntar) så man måste springa och bussar som är sena så man måste vänta (visst är man själv sen är det bara bra att bussen är sen, men motsatsen till tidsoptimist är ju jag och då får jag oftast vänta).
Hoppas mitt klagande inte fördärvade er dag, utan istället gav er ett hånfullt skratt åt mig...


Kommentarer

Kommentera

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (oroa dig inte, det publiceras inte.)

Har du en blogg?

Din kommentar:

Trackback