Kamerautrustning

Min kamerautrustning består utav en nikon d3100 med kitobjektivet Nikkor 18-105mm VR och ett Nikkor 50mm F1.8 objektiv. Jag har även ett stativ KONIG kn-tripod40 och en hemmagjord reflexskärm.

Mitt fotointresse har alltid på ett eller annat sätt funnits, men i sexan (dvs. 2008-2009, jag var då 11-12 år) var det många som hade digitalkameror och även jag fick en i 12 års present. Cirka ett år därefter hade många uppgraderat sig till systemkameror, själv kände jag mig inte riktigt förberedd kunskapsmässigt så jag köpte istället en kompaktkamera med manuella inställningar. För exakt ett år sedan (dvs. på mellandagsrean 2010) köpte jag min systemkamera. Den har som sagt hängt med nu i ett år och jag funderar starkt på att byta upp mig till en nikon d7000. Till våren är den kanske min. Nästa inköp är dock ett tamron 18-200mm som jultomten förhoppningsvis kommer med! Annars är det även ett nikkor 90mm MACRO uppe på tapeten.

Bilder kommer!


Kommentarer

Kommentera

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (oroa dig inte, det publiceras inte.)

Har du en blogg?

Din kommentar:

Trackback