Svar på kommentar

KommentarTid
Alexandra om Att jag borde...:
När du skriver "köpa ny kamera" för att utveckla din kunskaper. Vad är det du saknar i Nikon D3100 då? Jag vill ju inte köpa den och sen ångra det för att det inte går att utveckla sig med den liksom, därför jag undrar :)
IP: 213.114.55.50
09 Januari, 21:17
Om det verkade oklart i det förra inlägget vad jag menade med att köpa en nya kamera för att utvecklas mer tänkte jag förklara djupare vad jag menar. Först av allt har d3100 varit en suverän "första-kamera" och jag har lärt mig väldigt mycket. Det var därför jag köpte den, för att lära mig grunderna och se om det där med fotografering var något jag tyckte var kul. Då kostade den totalt 7200 :- vilket är ganska mycket när jag som sagt knappt kunde ställa in manuellt. Kan man redan väldigt mycket och tycker att det är jättekul kan man ju köpa en bättre och mer avancerad kamera, men de kostar också betydligt mer. Som svar på ovanstående fråga så saknar jag ingenting i d3100 (för det måste finnas nybörjarkameror), men jag skulle absolut vilja ha en med högre ISO-tal m.m. för att kunna ta bättre bilder. Jag menar inte att d3100 tar dåliga bilder, bara det att det är en nybörjarkamera och jag vill ta steget till en högre nivå nu. Det går givetvis att utveckla sig massor! Se bara på mig, jag tycker att jag har utvecklats enormt under ett år! Det är jag övertygad om att du också kommer att göra.
Alltså, jag rekomenderar den till dig som ska köpa din första systemkamera, men inte till dig som redan fotat länge och kan grunderna och lite till.

Till alla som vill köpa ny kamera: tänk på vad du väljer för någon! Köp inte en för tiotusen när du inte kan manuella inställningar, det är slöseri med pengar. Jag vet många som har dyra kameror men använder endast autoläget och då spelar det ingen större roll vilken kamera man har.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Okey då förstår jag bättre vad du menar :) Men i och med jag redan kan lite och går media-linjen på gymnasiet. Alltså håller på mycket med fotografiering osv så hade jag velat ha en systemkamera som jag både kan lära mig med men sedan också utvecklas mer. Alltså lite "mer" än bara en nybörjarkamera om du förstår hur jag menar :) Inte jätte lätt att förklara :P

2012-01-10 @ 14:18:35
URL: http://alexandraerzen.blogg.se/
Postat av: Alexandra

svar: Okej då gör jag nog det. Måste fundera liet till ändå :) Jag vill ge 6000kr inklusive objektiv så det finns ju några stycken i den prisklassen men det är ändå svårt. just valet mellan Nikon och Canon är väääldigt svårt. För jag har tänkt köpa en Nikon länge men sen tänkte jag: Varför egentligen? Varför sägs det att Nikon är bättre på att göra systemkameror än Canon? Jag har faktiskt ingen aning själv liksom.

2012-01-10 @ 19:17:03
URL: http://alexandraerzen.blogg.se/

Kommentera

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (oroa dig inte, det publiceras inte.)

Har du en blogg?

Din kommentar:

Trackback