Bussar i tid och otid

Mallorca'12

Idag har jag fortsatt med att passa runt små barn (mitt 4-dagars sommarjobb på gympan).
Det som jag skrev i det här inlägget i december inträffade dessutom på vägen dit. Fattar inte varför en buss som redan är några minuter förtidig bara fortsätter köra förbi hållplatser utan att stanna och vänta in tiden? Imorse skulle bussen gå 08.35 och jag var där 08.31 och såg bussen genom buskarna när den körde iväg. Jag trodde först att det var denna tidigare bussen som var försenad, men icke! Jag var inte ensam om att missa den bussen heller, vi var typ 5 st som fick vänta tills nästa buss kom. Den bussen skulle komma 08.50 och tror ni inte den är försenad?! Jo, minsann o dar, klart att den var! 08.55 satt jag äntligen på den förbannade bussen... 
Köpte JojoSommar igår också, vilket innebär hur mycket buss-och tågresande i Skåne som helst fram till 15 augusti, för 550 kr. Efter idag känns det inte sådär jättelockande om busschaufförerna inte håller tiderna.

Kommentarer

Kommentera

Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (oroa dig inte, det publiceras inte.)

Har du en blogg?

Din kommentar:

Trackback